ماساژ برای بیماران

ماساژ برای بیماران

 

ماساژ برای بیماران پارکینسون

بیماری پارکینسون یک اختلال نورولوژیک است که با مشکلاتی مانند لرزش، سفتی عضلات و آسیب‌های حرکتی همراه می‌باشد. این بیماری بر کیفیت زندگی بیماران تاثیر دارد و آن را دستخوش تغییر می‌سازد. ماساژ درمانی نقش مهمی در کاهش علائم این بیماری و بهبود وضعیت بیماران دارد. از طریق تکنیک‌های مختلف ماساژ پارکینسون می‌توان انعطاف پذیری عضلانی، کاهش تنش‌ها، تسکین استرس  و بهبود خواب را برای بیماران پارکینسون فراهم نمود. در این مطلب به بررسی ماساژ برای بیماران پارکینسون می‌پردازیم. با  مرکز ماساژ آپادانا همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

معرفی ماساژ برای بیماران پارکینسون

 

ماساژ برای پارکینسون یکی از روش‌های اثربخش  برای بیماران پارکینسون می‌باشد. از طریق این ماساژ می‌توان وضعیت جسمی و روانی بیماران را بهبود بخشید. در این نوع ماساژ از تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که عضلات و بافت‌های نرم بدن تحت تاثیر قرار می‌گیرد. بیماران پارکینسون از طریق ماساژ می‌توانند به کاهش علائمی مثل لرزش، سفتی عضلات و دردهای مزمن دست یابند.

ماساژ پارکینسون باعث بهبود جریان خون و افزایش آرامش بیماران پارکینسون نیز می‌شود. بیماران پارکینسون اغلب با مشکلات خواب، خستگی مفرط، اضطراب و استرس دست و پنجه نرم می‌کنند. از این طریق می‌توان این مشکلات را تا حد چشمگیری کاهش داد و وضعیت کلی بیمار را بهبود بخشید. ماساژ درمانی یک مکمل در کنار درمان‌های پزشکی است که کیفیت زندگی بیماران پارکینسون را افزایش می‌دهد.

مزایای ماساژ برای بیماران پارکینسون

ماساژ برای بیماران پارکینسون مزایای بسیاری دارد. تعدادی از مهم‌ترین مزایایی که در این راستا وجود دارد عبارتند از:

  • کاهش سفتی عضلات

سفتی و انقباضات غیر ارادی در بیماران پارکینسون بسیار شایع می‌باشد. ماساژ پارکینسون با ایجاد یک فشار ملایم و کاملاً کنترل شده بر روی عضلات بیماران به کاهش سفتی و انقباضات عضلانی، کمک قابل توجهی می‌کند. این بهبود در انعطاف پذیری می‌تواند به تسهیل حرکت و همچنین کاهش چشمگیر درد کمک کند.

  • بهبود گردش خون

ماساژ برای پارکینسون باعث افزایش جریان خون در کل بدن می‌شود. از این طریق بافت‌ها و عضلات بهتر تغذیه می‌گردند. این موضوع وضعیت عمومی بدن را بهبود بخشیده و خستگی را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد.

  • بهبود کیفیت خواب

مشکلات خواب در بیماران پارکینسون یکی از موارد بسیار شایع می‌باشد. ماساژ برای بیماران پارکینسون می‌تواند از طریق کاهش تنش‌های بدنی و روانی،  کاهش استرس و کم کردن اضطراب به بهبود کیفیت خواب کمک کند. از این طریق بی‌خوابی بیماران پارکینسون تا حد چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

  • بهبود وضعیت حافظه و افزایش تمرکز

ماساژ برای افزایش تمرکز بیماران پارکینسون نیز انجام می‌شود. این نوع ماساژ ضمن کاهش استرس منجر به افزایش آرامش ذهنی می‌شود. از این طریق حافظه بیماران بهبود پیدا کرده و تمرکز آنها افزایش می‌یابد.

  • بهبود انعطاف‌پذیری و حرکت‌پذیری

بیماران پارکینسون به مرور زمان با کاهش حرکت‌پذیری در مفاصل خود روبرو می‌شوند. ماساژ پارکینسون می‌تواند با افزایش انعطاف‌پذیری عضلانی و مفاصل، این مشکلات را به خوبی بهبود بخشیده و توانایی حرکت این افراد را افزایش دهد.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

ماساژ برای پارکینسون منجر به تحریک سیستم لنفاوی و افزایش جریان لنف شده و از این طریق سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود.

  • کاهش چشمگیر لرزش‌ها

یکی از شایع‌ترین علائم پارکینسون بروز لرزش‌های غیر قابل  کنترل می‌باشد.  این لرزش‌ها  نه تنها از نظر جسمی بلکه از نظر روانی نیز فرد را آزار می‌دهند. ماساژ برای بیماران پارکینسون به کاهش شدت این لرزش‌ها کمک می‌کند. زیرا ماساژ بر روی سیستم عصبی و عضلانی تاثیر داشته و از این طریق تحریک و تنش‌های عضلات  به حد چشمگیری کاهش می‌یابد.

  • کاهش اضطراب و استرس

ماساژ برای افزایش تمرکز در بیماران پارکینسون  باعث می‌شود که اضطراب و استرس آنها از بین برود.  زیرا افرادی که بیماری پارکینسون دارند از استرس و اضطراب بسیار رنج می‌برند. از طریق ماساژ، بدن فرد در حالت آرامش قرار گرفته و سطح کورتیزول آن کاهش پیدا می‌کند. از این طریق وضعیت روانی بهبود پیدا کرده و استرس و اضطراب کم می‌شود.

  • بهبود روحیه

افرادی که به بیماری پارکینسون مبتلا می‌شوند به مرور زمان افسردگی می‌گیرند. این موضوع  بر علائم و عوارض بیماری پارکینسون تاثیر فوق العاده‌ای دارد. به همین دلیل می‌توان از طریق ماساژ پارکینسون به تحریک تولید اندورفین‌ها پرداخت تا از طریق آن روحیه فرد بهبود پیدا کرده و حس خوشایندتری داشته باشد.

  • کاهش خستگی و بهبود انرژی

ماساژ برای پارکینسون منجر به افزایش گردش خون شده و از این طریق تنش‌های عضلانی کم می‌شود. بدین ترتیب می‌توان  خستگی را از بدن فرد کم کرد و سطح انرژی آن را بالا برد.

بهترین زمان ماساژ برای پارکینسون

بهترین زمان ماساژ برای بیماران پارکینسون بستگی به وضعیت و شرایط هر بیمار دارد. بهتر است که ماساژ در زمانی صورت گیرد که بیمار در اوج علائم خود نباشد و سفتی عضلات و لرزش‌ها در سطح کمتری باشند. معمولاً صبح‌ها یا ابتدای عصر بهترین زمان برای انجام ماساژ بیماران مبتلا به پارکینسون است.

در این زمان‌ها بدن بیمار از نظر شرایط فیزیکی و روانی در بهترین حالت خود قرار دارد. از سوی دیگر معمولاً به دلیل خستگی روزانه و کاهش انرژی، فرد بیمار در زمان عصر نیاز بیشتری به ماساژ دارد و از این طریق می‌تواند  ماساژ برای افزایش تمرکز داشته و آرامش بیشتری را به دست آورد. البته در این زمینه باید با پزشک معالج و متخصص مشورت شود تا زمان ماساژ به بهترین نحو تعیین گردد‌.

 

ویژگی های مرکز حرفه ای ماساژ پارکینسون

مراکز ماساژ مختلفی در زمینه ماساژ پارکینسون فعالیت دارند اما تمامی این مراکز خدمات را به صورت حرفه‌ای ارائه نمی‌دهند. معمولا مراکز ماساژ حرفه‌ای دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • داشتن متخصصان مجرب

یک مرکز معتبر و حرفه‌ای ماساژ در اصفهان باید از متخصصان و  ماسورهای مجرب برخوردار باشد تا بتواند انواع تکنیک‌های ماساژ را متناسب با نوع و شدت بیماری افراد اجرا سازد.

  • محیط آرامش‌بخش و دلپذیر

ماساژ برای پارکینسون باید در یک فضای آرام، تمیز و بدون استرس و اضطراب انجام شود. بدین شکل فردی که بیماری پارکینسون دارد در محیط احساس راحتی و آرامش داشته و از ماساژ خود لذت می‌برد.

  • دسترسی آسان

مرکز ماساژ برای بیماران پارکینسون باید از نظر جغرافیایی موقعیت مناسبی داشته باشد. از این طریق فرد بیمار برای ماساژ در اصفهان می‌تواند به راحتی به  مرکز ماساژ دسترسی یافته و  انواع خدمات ماساژ را دریافت نماید.

  • تجهیزات مناسب

برای ارائه خدمات ماساژ برای پارکینسون باید تجهیزات مناسب در مرکز ماساژ اصفهان وجود داشته باشد. از این طریق فرد می‌تواند از تخت‌ها، وسایل مخصوص ماساژ و تجهیزات تخصصی  بهره ببرد. این وسایل و تجهیزات مخصوصاً در ماساژ برای افزایش تمرکز بیمار تاثیر فوق العاده‌ای دارند.

  • قیمت منصفانه

ماساژ پارکینسون باید با کیفیت بالا و قیمت منصفانه برای بیماران پارکینسون انجام شود.  یک مرکز معتبر  ماساژ  به حقوق مشتری اهمیت داده و قیمت گذاری منصفانه‌ای برای انواع خدمات ماساژ در نظر دارد.

  • برنامه زمانی مناسب

مرکز ماساژ حرفه‌ای باید برنامه زمانی مناسبی را برای بیماران پارکینسون در نظر داشته باشد. این برنامه زمانی باید بر اساس وضعیت بیمار تنظیم شود تا نتایج بهتری حاصل شود.

 بهترین مرکز ماساژ برای بیماران پارکینسون در اصفهان

یکی از حرفه‌ای‌ترین و برجسته‌ترین مراکز ماساژ در اصفهان مرکز ماساژ آپادانا است.  این مرکز ماساژ در قلب اصفهان قرار دارد و دسترسی به آن فوق العاده آسان است.  آپادانا با داشتن  کادر مجرب و متخصص، انواع خدمات ماساژ برای بیماران پارکینسون را به صورت حرفه‌ای ارائه می‌دهد. این مرکز ماساژ از تکنیک‌های روز دنیا استفاده می‌کند و توانسته رضایت بیماران بسیاری را جلب نماید. 

مرکز ماساژ آپادانا محیطی آرام و راحت همراه با برنامه‌های زمانی مشخص برای بیماران پارکینسون است.  مرکز آپادانا خدمات خود را زیر نظر مراجع  معتبر انجام می‌دهد و به همین دلیل قیمت‌گذاری منصفانه‌ای نیز دارد. از این طریق بیماران پارکینسون می‌توانند خدمات حرفه‌ای ماساژ برای پارکینسون را با مناسب‌ترین قیمت از این مرکز دریافت کنند.

انواع ماساژ برای بیماران پارکینسون

ماساژ پارکینسون در انواع مختلفی اجرا می‌شود. رایج‌ترین این ماساژ‌ها عبارتند از:

  • ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی با حرکات ملایم و نرم بر روی عضلات اجرا می‌شود.  انجام این ماساژ در  مرکز ماساژ آپادانا به کاهش تنش و سفتی عضلانی کمک کرده و سیستم جریان خون را بهبود می‌بخشد.

  • ماساژ رفلوکسولوژی

ماساژ رفلکسولوژی با تحریک نقاط خاصی از بدن اجرا می‌شود.  انجام این ماساژ در اصفهان به بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک کرده و سطح استرس بیمار را کاهش می‌دهد.

  • ماساژ بافت عمیق

در مرکز ماساژ آپادانا ماساژ برای بیماران پارکینسون به صورت بافت عمیق نیز اجرا می‌شود. این ماساژ بر لایه‌های عمیق عضلات و بافت‌ها تمرکز دارد و منجر به  کاهش تنش و دردهای مزمن بدن می‌شود.

  • ماساژ آروماتراپی

ماساژ آروماتراپی از طریق روغن‌های گیاهی و اسانس‌های معطر برای بیماران پارکینسون انجام می‌شود‌. این نوع ماساژ برای افزایش تمرکز ،  بهبود وضعیت روانی و کاهش استرس به کار می‌رود.

نحوه گرفتن نوبت ماساژ برای پارکینسون

برای دریافت نوبت ماساژ در اصفهان می‌توان از طریق تماس تلفنی، مراجعه حضوری یا وب سایت  اقدام کرد. مرکز ماساژ آپادانا با فراهم نمودن بسترهای مختلف به کاربران این امکان را می‌دهد تا  از هر روشی که  برایشان آسان‌تر است نوبت ماساژ حرفه‌ای دریافت کنند. از این طریق با ارائه اطلاعات وضعیت بیمار به  متخصصان مجموعه، ماساژ پارکینسون در بهترین زمان و از طریق ماسورهای حرفه‌ای اجرا می‌گردد.

 

آدرس مرکز ماساژ برای بیماران پارکینسون

آدرس مرکز ماساژ آپادانا در بخش انتهای سایت درج شده تا کاربران بتوانند به راحتی به این مرکز دسترسی داشته باشند. از سوی دیگر می‌توانید از طریق تماس با شماره‌های این مرکز از آدرس آن مطلع شوید. نقشه‌های آنلاین نیز  وضعیت دسترسی به این مرکز ماساژ برای پارکینسون را به کاربران نشان می‌دهند.

نکات مهم ماساژ برای بیماران پارکینسون

  • پیش از شروع دریافت ماساژ برای بیماران پارکینسون باید با پزشک مشورت کنید.
  • ماساژ پارکینسون باید با توجه به شرایط بدنی علائم و وضعیت بیمار انجام شود. بدین ترتیب تکنیک اجرای ماساژ در اصفهان ممکن است در هر بیمار متفاوت باشد.
  • پس از انجام ماساژ در مرکز ماساژ آپادانا بیمار باید زمانی را به استراحت اختصاص دهد و از انجام هرگونه فعالیت سنگین خودداری نماید.
  • برنامه ماساژ برای پارکینسون باید کاملاً دقیق و منظم باشد تا تاثیر لازم را بر بیمار داشته باشد.
  • پس از انجام ماساژ باید آبرسانی به بدن به خوبی انجام شود تا سموم از بدن دفع شده و نتایج رضایت بخش باشد.

 

 کلام پایانی

در این مطلب به بررسی ماساژ برای بیماران پارکینسون پرداختیم. ماساژ درمانی یک روش مکمل برای بهبود کیفیت زندگی بیماران پارکینسون است.  این بیماران می‌توانند  خدمات ماساژ حرفه‌ای را از مرکز ماساژ آپادانا دریافت نموده و به بهبود وضعیت بدن خود  کمک کنند.  در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید. علاوه بر این می‌توانید با شماره‌های درج شده در انتهای سایت تماس بگیرید.

Related Articles

مرکز ماساژ آپادانا اصفهان

مرکز ماساژ آپادانا ارائه کننده انواع ماساژ های ریلکسی ، رفع گرفتگی ، درمانی ، زیبایی و لاغری در اصفهان است.

این مرکز با ماسور های دوره دیده و دارای مدرک تخصصی بوده و به صورت حرفه ای فعالیت مینماید.

مرکز ماساژ آپادا نا دارای مجوز رسمی از اتحادیه بوده و علاوه بر مشتریان خصوصی و اختصاصی با سازمان های بزرگ فعالیت مینماید. 

تماس با مرکز ماساژ آپادانا اصفهان

شماره رزرو:

03136412629

ارتباط با مدیریت:

09130268595

آدرس:

اصفهان،چهار راه آپادانا ، ابتدای آپادانا اول ، جنب ایستگاه تاکسی ، مرکز ماساژ آپادانا