مزایای ماساژ برای کارمندان

مزایای ماساژ برای کارمندان

 

ماساژ کارمندان مزایای بسیاری دارد. این مزایا باعث  رفع مشکلات جسمی و روانی کارمندان شده و بر بخش‌های مختلف بدن تاثیر مثبت دارند. مزایای ماساژ مخصوص کارمندان عبارتند از:

.

 

 

۱- کاهش استرس، تنش و اضطراب

کارمندان با توجه به شغل خود در معرض استرس و اضطراب هستند. این افراد معمولاً در محیط کاری پرتنش فعالیت دارند. زیرا وظایف کارمندان باعث می‌شود که سطح استرس در آنها به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند. ماساژ بر سیستم عصبی بدن کارمندان تاثیر داشته و هورمون‌های استرس‌‌زا مانند کورتیزول را کاهش می‌دهد.

از سوی دیگر میزان اندورفین موجود در بدن افزایش یافته و پس از ماساژ کارمندان حس آرامش و راحتی بیشتری دارند. بدین ترتیب میزان استرس، اضطراب و تنش‌های فرد کم می‌شود.

۲- بهبود سلامت جسمانی

یکی دیگر از مزایای ماساژ برای کارمندان افزایش  سلامت جسمانی می‌باشد.  نشستن‌های طولانی مدت در پشت میز، خیره شدن به سیستم کامپیوتر، انجام فعالیت‌های زمانبری مثل تایپ و مواردی از این قبیل باعث می‌شود که کارمندان مبتلا به کمردرد، گردن درد و خستگی عضلانی باشند.

از سوی دیگر گاهی به علت صحیح قرار نگرفتن وضعیت بدن، دردهای اسکلتی نیز به سراغ این افراد می‌آید. از طریق ماساژ می‌توان این مشکلات را به خوبی رفع کرده و سلامت جسمانی بدن را بهبود بخشید.

۳- افزایش تمرکز و دقت

زمانی که کارمندان از نظر دردهای جسمانی و روانی به آرامش برسند و دیگر دردی نداشته باشند؛ می‌توانند با دقت و تمرکز بیشتری به انجام امور روزانه خود در محیط کار بپردازند. ماساژ کارمندان باعث بهبود سیستم گردش خون و اکسیژن رسانی به بخش‌های مختلف آن شده، در نتیجه عملکرد ذهن تقویت یافته و  میزان تمرکز فرد بیشتر می‌شود.

۴- رفع خستگی و افزایش انرژی بدن

انجام امور تکراری و ساعات طولانی کار، باعث خستگی بسیاری در کارمندان می‌شود. ماساژ مخصوص کارمندان با توجه به نیاز کارمندان انجام شده و در نتیجه با تحریک نقاط خاصی از بدن انرژی‌های انباشته شده در عضلات را آزاد می‌کند. از این طریق کارمندان با انرژی بیشتر و به دور از خستگی آماده انجام فعالیت‌های روزانه می‌شوند.

۵- ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی

 ماساژ برای کارمندان باعث ایجاد تعادل بین امور روزانه کاری و شخصی می‌شود. بدین ترتیب فرد در طول روز انرژی لازم برای انجام امور هر  یک از موارد گفته شده را دارد و با آرامش بین  این امور تعادل برقرار می‌کند.

۶- کاهش غیبت در محل کار

ماساژ یک راهکار فوق العاده کاربردی در جهت کاهش غیبت‌های کاری می‌باشد. در واقع زمانی که کارمندان از نظر جسمی و روانی ارتقا پیدا کنند، کمتر در معرض انواع بیماری‌ها قرار گرفته و در نتیجه مرخصی کمتری درخواست می‌نمایند. این موضوع باعث افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های نیروی انسانی می‌گردد.

۷- افزایش رضایت شغلی

ارائه ماساژ به کارمندان گام مهمی در جهت افزایش رضایت شغلی می‌باشد. در واقع کارفرمایان و شرکت‌ها می‌توانند برای کارمندان خود ماساژ‌های مختلفی را در نظر داشته باشند تا این افراد با سلامت روحی و جسمی روبرو شده و از شغل خود نیز رضایت بیشتری داشته باشند. از این طریق تعهد و انگیزه کارمندان برای انجام امور کاری نیز بیشتر می‌شود.

۸- تقویت سیستم ایمنی بدن

ماساژ برای کارمندان منجر به تقویت سیستم ایمنی می‌شود. زیرا از طریق ماساژ گردش خون افزایش یافته و سیستم لنفاوی تحریک می‌شود. بدین ترتیب مواد زائد و سموم دفع سریع‌تری داشته و سیستم ایمنی در برابر انواع بیماری‌ها قوی‌تر می‌شود.

۹- بهبود سطح کیفی خواب

فشارهای کاری بالا برای آن گروه از کارمندانی که کار فشرده و پرتنشی دارند، منجر به ایجاد اختلالات خواب می‌شود. این موضوع بر کل بدن تاثیر گذاشته و زندگی فرد را مختل می‌کند. از طریق ماساژ می‌توان از استرس شغلی کاست و بر میزان آرامش بدن افزود. بدین شکل کیفیت خواب بهبود پیدا کرده و کارمندان برای انجام امور روزانه آماده می‌شوند.

۱۰- مدیریت بهینه و تصمیم‌گیری درست

ماساژ مخصوص کارمندان باعث می‌شود که فرد بتواند  امور مختلف را مدیریت کرده و وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهد. از طریق ماساژ فرد تمرکز و دقت لازم را به دست آورده و می‌تواند بهترین تصمیمات را در شرایط بحرانی و نابسامان اتخاذ نماید. این موضوع از ایجاد استرس و تنش‌های بیهوده در کارمندان می‌کاهد و به رفع چالش‌های شغلی  کمک می‌کند.

۱۱- ایجاد خلاقیت ذهنی

ماساژ کارمندان باعث می‌شود که ذهن در یک شرایط ایده‌آل قرار گرفته و خلاقیت و نوآوری بیشتری داشته باشد. بدین شکل ایده‌های خلاقانه توسط کارمندان به کارفرمایان و مدیران شرکت ارائه می‌شود تا رسیدن به اهداف در سریع‌ترین زمان و با  کمترین چالش انجام گردد.

۱۲- بهبود روابط کاری

همکاری با سایر کارمندان از دیگر مزایای ماساژ برای کارمندان می‌باشد. از طریق ماساژ می‌توان  احساس آرامش و رضایت بیشتری را تجربه کرد و همین موضوع بر تعاملات روزانه اثر داشته و از واکنش‌های نسنجیده جلوگیری می‌کند. بدین شکل می‌توان برای انجام امور روزانه از تعامل و روابط کاری بهتری برخوردار شد.

.

جهت مطالعه متن کامل مقاله لطفا به لینک زیر مراجعه نمایید 

ماساژ برای کارمندان در اصفهان

یا ماساژ برای وکلا در اصفهان در مرکز ماساژ آپادانا را در گوگل سرچ نمایید

Related Articles

مرکز ماساژ آپادانا اصفهان

مرکز ماساژ آپادانا ارائه کننده انواع ماساژ های ریلکسی ، رفع گرفتگی ، درمانی ، زیبایی و لاغری در اصفهان است.

این مرکز با ماسور های دوره دیده و دارای مدرک تخصصی بوده و به صورت حرفه ای فعالیت مینماید.

مرکز ماساژ آپادا نا دارای مجوز رسمی از اتحادیه بوده و علاوه بر مشتریان خصوصی و اختصاصی با سازمان های بزرگ فعالیت مینماید. 

تماس با مرکز ماساژ آپادانا اصفهان

شماره رزرو:

03136412629

ارتباط با مدیریت:

09130268595

آدرس:

اصفهان،چهار راه آپادانا ، ابتدای آپادانا اول ، جنب ایستگاه تاکسی ، مرکز ماساژ آپادانا